Imatge virtual de la façana nord del nou Hospital Joan XXIII de Tarragona.
ACNActualitzada 02/02/2023 a les 19:40
L'Hospital Joan XXIII de Tarragona s'emportarà 10,4 milions d'euros, gairebé tot aquest pressupost es destinarà a l'ampliació de l'hospital. En l'àmbit de la salut, també destaca la inversió de 4,7 milions en diverses línies assistencials a l'Hospital Sant Joan de Reus. A més, es reserva 1 milió per la reforma de la Subdirecció General d'Avaluacions Mèdiques de Tarragona.
A Tarragona també s'han guardat 5 milions per les obres i equipament del Centre Penitenciari Obert de Tarragona i la construcció d'un arxiu soterrat per dependències judicials. La reforma de l'alberg de joventut a l'antiga Ciutat de Repòs i Vacances està valorada amb 1 milió i s'han pressupostat 2,2 milions d'euros per la construcció d'un poliesportiu al Palau d'Esports de Tarragona. També una partida de 201.785 per la redacció del projecte del Fòrum de la Justícia.
Noves escoles i instituts
Pel que fa a l'educació, es preveu la nova construcció de dues escoles, la Mare de Déu del Roser, a Vallmoll (994.500 euros) i la de Maspujols, amb un pressupost de 2,9 milions. Aquest 2023 també s'ha previst el nou institut de Roda de Barà amb 4,6 milions.
El Departament d'Educació també ha deixat 602.938 euros per reformar l'escola Ciutat de Reus i 553.508 euros per la reforma de l'institut Ramon Berenguer IV de Cambrils. Finalment, s'han reservat 4,7 milions en concepte de cens emfitèutic Institut Pere Martell i Institut Cal·lípolis de Tarragona, una fórmula de pagament ajornada que no es comptabilitza com a deute convencional.
El Departament d'Interior contempla 3,3 milions per la construcció de la comissaria dels Mossos d'Esquadra a Torredembarra i 51.112 euros per la reforma i ampliació del Parc de Bombers de Tarragona.
4 MEUR pel Logis Montblanc
En l'apartat d'infraestructures, destaquen els 4 milions d'euros per l'actuació al polígon Logis Montblanc on Bon Preu hi instal·larà un centre logístic, l'adequació de la planta de valorització energètica a Tarragona (SIRUSA) amb 9,4 milions, o la partida de 6,8 milions per executar les obres de mitigació del risc d'inundació al barri de la Salut de Salou.
En matèria de carreteres, hi ha 3,6 milions d'euros per construir una nova rotonda a la C-31B, cruïlla amb la TV-3146 Vila-seca, a més d'1.4 milions per millorar la C-242 a Cornudella de Montsant i 639.000 euros per la permeabilització de l'AP-2 i la C-435 a Cabra del Camp. També la implementació d'un carril bici a la carretera de Misericòrdia de Reus amb 429.983 euros.
Els comptes de la Generalitat també engloben 6,4 milions d'euros per la nova planta de resta a Botarell i tenen diverses partides per la construcció d'estacions depuradores d'aigües residuals a Vallmoll (854.015 euros), Alcover (468.273 euros), Sarral (364.984 euros) i la Nou de Gaià (1,3 milions d'euros). A més, s'han previst 2,9 milions per al nou col·lector de la Riera de Gaià a Altafulla. En un altre ordre, s'han dedicat 715.842 euros a la participació a la subestació elèctrica Bonmont, a Vandellòs, mitjançant un conveni amb Endesa.
En l'àmbit mediambiental, també hi ha 639.000 euros per la recuperació ecològica i ambiental de la zona humida del Gorg de Creixell i 2 milions per la modernització del reg dels torrents de Valls. Per acabar, en matèria patrimonial es destinaran 208.000 euros a la restauració del Claustre Gòtic del Monestir de Santes Creus i 336.000 euros a la restauració de l'església La Cartoixa d'Escaladei.
Redacció i administració: Carrer Manuel de Falla, 12 Baixos. Tarragona
977 21 11 54Redacció a Reus: Carrer Llovera, 18. 1r 1a. 43201 Reus
977 32 78 43diari.mes és un mitja
auditat per OJDInteractiva
Amb la col·laboració de: