Els projectes milloraran l'accés a la urbanització Mas Carpa.
Xavi JurioActualitzada 19/05/2022 a les 11:17
La regidora d'Urbanisme i Mobilitat de l'Ajuntament, Marina Berasategui, ha confirmat a Diari Més que ja s'ha adjudicat l'empresa que durà a terme les obres de la rotonda i que només falta la signatura del contracte per començar-les al juliol.
El projecte, molt demanat pels veïns de la urbanització, té un termini d'execució de cinc mesos, en els quals l'Ajuntament té la intenció de no tallar la circulació de l'avinguda i mantenir un carril per sentit que garanteixi el pas durant les obres. Berasategui ha explicat que «pot ser que es talli el pas per l'entrada a la urbanització durant algunes hores, però es procurarà mantenir el contacte amb els veïns perquè estiguin informats».
Aquest projecte preveu la creació d'una rotonda en la intersecció entre l'avinguda Tarragona i el carrer Estanislau Mateu amb la finalitat que es redueixi la velocitat dels vehicles en l'avinguda i regular l'encreuament actual, millorant les condicions de seguretat viària.
A més, en el punt de connexió entre la rotonda i el carrer Estanislau Mateu i Valls es disposarà d'un carril d'incorporació i un de sortida de la rotonda, separats per una illeta distribuïdora. En el costat nord de l'Avinguda Tarragona i en ambdós costats del carrer Estanislau Mateu i Valls s'executarà una vorera de dos metres d'amplada a diferent nivell.
Els espais fora de la nova vorera, on actualment hi ha els carrils d'acceleració i desacceleració, es convertiran en zones verdes. L'objectiu del projecte és millorar l'organització actual de mobilitat, ja que actualment s'obliga als vianants a travessar el pont, que no està habilitat, per accedir a l'urbanització.
Pel que fa a les obres del carril bici, el projecte va una mica més endarrerit. A hores d'ara, està en procés d'adjudicació i, des de la regidoria d'Urbanisme i Mobilitat, s'està valorant les propostes. «La intenció és signar el contracte al juliol per, d'aquesta manera, poder començar les obres al setembre i que acabin al desembre, si tot va bé», ha anunciat Berasategui. En el cas de les obres del carril bici, tampoc es tallaran els carrils i, per tant, hi haurà les mateixes afectacions. Això també permetrà el pas dels autobusos per la zona.
Aquest segon projecte preveu la creació d'un carril bici segregat i unidireccional per cada banda de l'avinguda, tant en sentit Tarragona com en sentit Reus. La separació dels carrils bici dels vehicles motoritzats es farà amb la instal·lació de peces de PVC sobre el paviment, que reforçaran la seguretat dels usuaris de la via.
Redacció i administració: Carrer Manuel de Falla, 12 Baixos. Tarragona
977 21 11 54Redacció a Reus: Carrer Llovera, 18. 1r 1a. 43201 Reus
977 32 78 43diari.mes és un mitja
auditat per OJDInteractiva
Amb la col·laboració de: