Foto de família amb els representants de les colles participants en la diada amb l'alcalde i el regidor de Cultura després del sorteig.
CedidaActualitzada 30/09/2021 a les 21:34
La Diada Castellera torna a la plaça del Mercadal aquest diumenge 3 d'octubre a les 13 h. amb un aforament de 600 persones. Així ho han anunciat aquest dijous els organitzadors durant el sorteig de l'ordre d'actuacions dels participants en la que serà la primera trobada castellera de la represa d'activitat que comptarà amb colles de diferents municipis en una mateixa plaça. Així mateix, han explicat que el públic haurà d'estar assegut en cadires ubicades a l'interior de la plaça i hi haurà tres accessos: pel carrer Major, pel carrer de Monterols i pel carrer de les Carnisseries Velles. La plaça del Mercadal, però, no quedarà tallada, ja que el pas estarà obert per a la circulació de les persones per la zona dels porxos i les terrasses dels bars no es tancaran. Pel que fa a l'accés de les colles, els castellers accediran al Mercadal a través del carrer de les Peixateries Velles i, una vegada acabada la diada, marxaran en direcció plaça de la Llibertat. Les cadires estaran distribuïdes de manera que tots els espectadors tinguin algun castell a prop, i que les colles participants també sentin a la gent en una jornada castellera atípica.
El sorteig ha determinat que la primera colla en actuar serà la Colla Vella dels Xiquets de Valls, seguida pels Castellers de Vilafranca, els Xiquets de Reus, els Capgrossos de Mataró, i, per últim, la Colla Jove Xiquets de Tarragona. El format de la Diada serà de tres rondes, a més d'una de pilars. Independentment dels pilars de mèrits, la Diada finalitzarà amb un Pilar de 5 simultani per part de les colles participants. Tots els representants de les colles, així com l'alcalde, Carles Pellicer, i el regidor de Cultura, Daniel Recasens, s'han mostrat molt il·lusionats de poder reprendre la Diada enguany.
Les entrades per la Diada
Les entrades gratuïtes per assistir diumenge al Mercadal s'han posat a disposició per la ciutadania aquest dijous al vespre, després del sorteig, al portal web entrades.reuscultura.cat.
Redacció i administració: Carrer Manuel de Falla, 12 Baixos. Tarragona
977 21 11 54Redacció a Reus: Carrer Llovera, 18. 1r 1a. 43201 Reus
977 32 78 43diari.mes és un mitja
auditat per OJDInteractiva
Amb la col·laboració de: