Cercador de l’Hemeroteca
Español
Seccions

Tarragona Reus Costa Daurada

Tarragona
12.45 º
9.648 Km/h
Equipaments
Imatge de la roda de prensa.

L'Ajuntament de Reus afirma que Aena dona suport a l'estació d'alta velocitat a l'aeroport

Pellicer, Llauradó, Berasategui, Guaita i Just durant la valoració de la reunió amb AENA.

Cedida

AENA es compromet amb l'estació d'alta velocitat a l'aeroport de Reus

Satisfacció al consistori i a la Cambra de Comerç per la voluntat de tots els agents a seguir endavant amb l'històric projecte

Actualitzada 09/09/2021 a les 20:54

L'Ajuntament de Reus valora com «un pas molt important» el compromís d'AENA amb l'estació d'alta velocitat a l'aeroport. Així ho van comunicar ahir els integrants de la Comissió d'Infraestructures i el president de la Cambra de Comerç, Jordi Just, arran d'una reunió que van mantenir dimecres amb el president d'AENA, Maurici Lucena, i altres representants de l'àmbit aeroportuari a Madrid.

«És molt important que AENA consideri que impulsar una estació contribuirà a la captació de nous vols i millorar el posicionament de l'Aeroport de Reus», va afirmar l'alcalde, tot i que «l'estació intermodal depèn d'ADIF i del ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana». En aquesta línia, els membres del govern municipal van assegurar que «demanarem reunir-nos com més aviat millor» amb els dos òrgans «per accelerar els compromisos adquirits en les taules de treball».

La vicealcaldessa, Noemí Llauradó, va celebrar que es mantingui en peu el projecte que permetrà «arribar a Barcelona en 30 minuts» i contribuint a la sostenibilitat mitjançant el transport col·lectiu. Va insistir en el fet que actualment hi ha «una voluntat molt àmplia al territori» pel que fa a aquest projecte tiri endavant. Llauradó va concretar que, malgrat que AENA veu la connexió amb «bons ulls», el president va recalcar que «com a pas previ» necessiten més detalls per part d'ADIF. D'altra banda, Marina Berasategui, regidora d'Urbanisme i Mobilitat, va assegurar que es farà un seguiment proper dels estudis que ja han estat licitats pel govern central i els quals, entre altres, establirà la ubicació de la futura estació d'AVE. Una vegada comptin amb aquest document, Llauradó va assegurar que la Comissió es tornarà a reunir amb AENA per tal que avaluïn la seva part de la inversió en el projecte, la qual consistiria a connectar l'estació ferroviària amb l'aeroport.

La diputada socialista al Congrés i membre de la Comissió d'Infraestructures del consistori, Sandra Guaita, va posar en valor el «consens» del conjunt del territori i el «compromís» amb la futura estació, tant per part del municipi com el govern de l'estat. Tant Guaita com Just es van mostrar satisfets pel que fa a la reunió de dimecres i els projectes d'infraestructures que afecten la ciutat. El president de la Cambra de Comerç va remarcar la importància del projecte pel que fa a «la competitivitat del nostre teixit econòmic». En aquesta línia, Just va fer una crida a què «Barcelona comenci a tenir en compte» que «som la segona àrea metropolitana» de Catalunya. El president de la Cambra va assegurar que l'estació és «vital» per a l'economia del territori i «no podem perdre més el temps».

Els cinc representants del territori van coincidir a dir que confien que el projecte s'acabi duent a terme, tot i la recent retirada de la inversió de 1.500 milions d'euros del Govern central prevista per a l'ampliació de l'aeroport del Prat. En aquesta línia, l'alcalde Carles Pellicer va assegurar que «mantenim els plans» i va remarcar les «declaracions clares» de la ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, i el vicepresident de la Generalitat, Jordi Puigneró, així com el compromís adquirit per part d'AENA en la reunió, recolzen aquest posicionament. Durant la trobada entre els representants reusencs i AENA es va refermar també el compromís per mantenir les inversions previstes a l'aeroport de la ciutat de 31 milions d'euros al llarg dels pròxims anys.

Temes relacionats
Comentaris
  • #4 Joaquima
    (11/09/21 10:15)

    Clar, perquè invertir en rodalies no fa cap falta no? És més urgent conectar amb l'aeroport q fer el dia dia menys feixuc a la ,  amb trens ràpids, moderns i puntuals x anar a treballar…

    Denunciar comentari Respondre
  • #3 Lluis
    (11/09/21 09:42)

    Faran un simple baixador, sense Parking, i abandonat del món. Un baixador que farà por deixar hi fina i tot els vehicles. 
    No conectat amb l aeroport. 
    Pararan poquíssims trens , amb l excusa de la està il àliga t dels vols i de que han de parar ja a l Estació del camp
    Bé , un baixador per a tancar la carpeta del TGV que ni els polítics de reus ni tarragona van posar damunt la taula el que calia qua. Es va decidir anar al Camp per a que no es fes alli. 
    Vergonya Reus i Vergonya Tarragona. Al igual que l universitat, amb el TGV han fallat de nou. 

    Denunciar comentari Respondre
  • #2 Pere
    (10/09/21 08:22)

    Tota la raó. Qui confia en AENA?

    Denunciar comentari Respondre
  • #1 pep
    (09/09/21 19:50)

    Una estaciò a la que des d l aeroport s aurà d anar en BUS, no com a qualsevol lloc del mon civilitzat on l estaciò de tren s accedeix a peu ja que es al mateix aeroport.

    Algú es creu que faran una estacio encara?

    Faran un simple baixador, i prou, i a resar que hi pari algún tren.

    Denunciar comentari Respondre
Comenta el contingut : AENA es compromet amb l'estació d'alta velocitat a l'aeroport de Reus
Diari MesDiari Mes és una marca registrada de Tamediaxa, S.A.

Redacció i administració: Carrer Manuel de Falla, 12 Baixos. Tarragona

977 21 11 54

Redacció a Reus: Carrer Llovera, 18. 1r 1a. 43201 Reus

977 32 78 43

diari.mes és un mitja
auditat per OJDInteractiva
Diari Mes

Amb la col·laboració de:
Diari Mes