Cercador de l’Hemeroteca
Español
Seccions

Tarragona Reus Costa Daurada

Tarragona
17.13 º
3.708 Km/h
Gastronomia
Imatge de l'acte de presentació de les Jornades Gastronòmiques de l'Arròs i els Tastets de Mar al Baix Penedès.

En marxa les Jornades Gastronòmiques de l'Arròs i els Tastets de Mar al Baix Penedès

Imatge de l'acte de presentació de les Jornades Gastronòmiques de l'Arròs i els Tastets de Mar al Baix Penedès.

Cedida
Imatge de l'acte de presentació de les Jornades Gastronòmiques de l'Arròs i els Tastets de Mar al Baix Penedès.

En marxa les Jornades Gastronòmiques de l'Arròs i els Tastets de Mar al Baix Penedès

Imatge de l'acte de presentació de les Jornades Gastronòmiques de l'Arròs i els Tastets de Mar al Baix Penedès.

Cedida

En marxa les Jornades Gastronòmiques de l'Arròs i els Tastets de Mar al Baix Penedès

Restaurants de Calafell, Cunit, El Vendrell o Coma-ruga serviran menús amb l'arròs i els productes de costa com a protagonistes
  • Redacció

Actualitzada 24/05/2023 a les 15:20

El Gremi d'Hostaleria del Baix Penedès, amb el suport dels Ajuntaments de Calafell, Cunit i El Vendrell i el patrocini d'Arròs Bayo i Raventós Codorniu, ha presentat aquest matí al Port Segur-Calafell les Jornades Gastronòmiques de l'Arròs i els Tastets de Mar al Baix Penedès, que es celebraran de l'1 al 18 de juny a diverses poblacions del territori.

Vint-i-cinc restaurants de poblacions com Calafell, Cunit, El Vendrell o Coma-ruga entre d'altres, serviran menús i degustacions amb l'arròs i els productes de costa com a protagonistes, amb l'objectiu que les jornades serveixin per destacar la qualitat gastronòmica i especialment la tradició culinària marítima dels municipis que conformen el Baix Penedès.

Durant la presentació, el representant del Gremi d'Hostaleria del Baix Penedès Igor Ventura ha obert l'acte destacant que es tracta d'una iniciativa «molt important perquè la restauració local pugui aprofitar les sinergies amb la Festa de la Mar», una celebració marinera que tindrà lloc a Calafell del 8 a l'11 de juny. En aquest context, Lluïsa Lastra, regidora de promoció de Calafell, ha reiterat que «és una oportunitat perfecta poder incloure les jornades com una activitat més de la Festa del Mar», i ha animat la resta d'ajuntaments presents a «anar-nos aglutinant i fer diverses accions conjuntament».

En el torn dels patrocinadors i en representació de Nomen Foods, Xavier Lopez ha agraït la seva participació a les jornades «aportant tota una varietat d'arrossos de proximitat i de qualitat per posar en valor els productes de la província». Per la seva part, el Sr. Carlos Antonio Ferré, delegat comercial de Raventós Codorniu, ha transmès que «no s'entendria una bona gastronomia sense poder-la compaginar amb un bon vi». «Els cellers escollits per maridar aquestes jornades són de Raimat i Poblet», ha comentat.

En representació de l'ajuntament d'El Vendrell, la seva regidora de promoció econòmica M. Luz Ramírez ha agraït la iniciativa «perquè són vint-i-cinc oportunitats de que vint-i-cinc empresaris posin en valor el seu producte i la seva trajectòria», assegurant que són unes jornades «necessàries per donar a conèixer el territori i posar-lo en primera línia, allà on li toca estar».

Per últim, Jaume Casañas, alcalde de Cunit ha conclòs el torn de declaracions assegurant que «des dels ajuntaments sempre s'ha de donar suport a les iniciatives privades com aquesta, ja que els restaurants són la porta d'entrada al territori». La presentació ha finalitzat amb la degustació de diverses preparacions d'arròs Bayo i tastets de mar a càrrec dels restaurants L'Arrosseria, Petit Duval, Casa Pepe i Catering Eusebio, que han estat maridats amb vins i caves de Raventós Codorniu, patrocinador de les jornades.
Temes relacionats
Comenta el contingut : En marxa les Jornades Gastronòmiques de l'Arròs i els Tastets de Mar al Baix Penedès
Diari MesDiari Mes és una marca registrada de Tamediaxa, S.A.

Redacció i administració: Carrer Manuel de Falla, 12 Baixos. Tarragona

977 21 11 54

Redacció a Reus: Carrer Llovera, 18. 1r 1a. 43201 Reus

977 32 78 43

diari.mes és un mitja
auditat per OJDInteractiva
Diari Mes

Amb la col·laboració de:
Diari Mes