Diari Més

+Propostes

Refrescar-se a la Font de la Llúdriga, després de caminar per un bosc de fades, a Capafonts

L’indret, submergit en una atmosfera humida i ombrívola té, sobretot a l’estiu, un encís especial per la seva frescor

Font de la Llúdriga a Capafonts.

Font de la Llúdriga a Capafonts.Cedida

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Aquells que ens agrada caminar i realitzar rutes, en aquesta època d'intensa calorhemdeprendrealgunes precaucions i si podem triar, millor realitzar rutes onenspuguemrefrescar, on trobem ombra ipuguemdescansar.

Aquesta ruta que proposem, i el seu entorn, no té una especial dificultat i es pot realitzar amb infants. A la Vall de Capafonts, i a la capçalera del riu Brugent, hi ha molts llocs que mereixen ser visitats. Més info, aquí.

De totes les fonts de Capafonts. La Font de la Llúdriga, és la més important, perquè té el cabal més abundós i acostuma a tenir aigua i, de fet, es considera el naixementdelriu Brugent.

Situada una mica més avall de la confluència dels barrancs de la Pixera i de la Font Nova, està enmig d'una boixeda espessa, un bosc que recorda a un conte de fades,un ambient misteriós i oníric, perfecte per gaudir-ne en aquesta època. Igualment, es recomana no realitzar la ruta en les hores centrals de calor.

L'indret, submergit en una atmosfera humida i ombrívola té, sobretot a l'estiu, un encís especial per la seva frescor. És un dels llocs més visitats d'aquesta vall, que és orgull dels capafontins pelcabdald'aigua que rega els seus entorns.

El recorregut es pot realitzar en una hora aproximadament. Les coordenadesexactesper poder arribar són41°17'11.82"N i1°2'24.97"E.

Per arribar a Capafonts, des de Reus, hem d'agafar la carreteraC14sentit Montblanc i sortir a Alcover, per agafar laTV7041sentit Mont-ral i sense arribar a entrar al poble, continuar per la mateixa carretera fins a Capafonts.

Es pot agafar el carrer de la mateixa oficina de turisme i anar en direcció al centre del poble. Es pot passar per davant de l'església i agafar el primer carrer a l'esquerra on trobarem una font de pedra. Podeu baixar el carrer per unes escales i seguir el camí. Trobareu un rierol que es potvoregarper la dreta. És important trobar l'inici del camí perquè no està senyalitzat.

En les bifurcacions que trobeu, sempre heud'anarcap a la dretafins aarribar al Mirador del dic de les Tosques, a 10 minuts de la pista forestal. En cinc minuts i sempre agafant ara les bifurcacions cap a l'esquerra trobareu un gran gorg on us podreu banyar.