Diari Més

+Propostes

Una ruta de Tarragona a Tamarit per fer amb el nostre gos

Fins l'1 d'abril els gossos ens poden acompanyar en els recorreguts per les platges de Tarragona

Una ruta de Tarragona a Tamarit per fer amb gos

Una ruta de la Platja del Miracle de Tarragona a Tamarit per fer amb gosPixabay

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

S'apropa la primavera i es preveuen dies assolellats per gaudir del nostre litoral. El mes de març és perfecte per gaudir de caminades acompanyats del nostre gos. Fins l'1 d'abril segons l'Ordenança de protecció, tinença i venda d'animals de Tarragona podem trepitjar les platges amb els nostres companys. Després, restarà prohibit. Val doncs la pena aprofitar aquestes setmanes amb temps càlid perquè ells també en puguin gaudir.

És important evitar les hores de més calor si el dia és molt càlid i portar aigua pel recorregut pel nostre company donat que és aproximadament de 3 hores. Tanmateix, podem aturar-nos abans i realitzar un recorregut més curt i deixar-los gaudir d'un bon bany.

Comencem l’excursió a Tarragona ciutat. Deixarem el cotxe a prop del port esportiu o al pàrquing de la Platja del Miracle. Començarem a caminar a través del Fortí de la Reina fins a arribar a la platja de l’Arrabassada, deixant, a la nostra esquerra, allò que havia estat el sanatori de la Sabinosa. A continuació, passarem a través de la petita i acollidora Cala Romana fins a arribar a la Platja Llarga. Des d’allà, hem d’avançar per la riba direcció nord. Arribat a l’extrem rocós, el camí puja una mica i s’endinsa al Bosc de la Marquesa, on trobarem dues platges naturals: la Platja de la Roca Plana i Cala Fonda -o Waikiki- com la coneix popularment la gent. Aquesta zona del Camí de Ronda està catalogada com Espai d’Interès Natural. Des de les altures veiem la Cala Fonda. El sender continua a prop del marge del penya-segat, entre vegetació. Creuem alguna platja, i se segueix fins arribar a la Torre de la Móra. Passada la zona de penya-segats, el sender no pot prosseguir per la costa, i es desvia cap a l’interior per a vorejar el càmping Torre de la Móra. A l’interior d’aquest recinte s’hi troba la famosa torre de vigilància. Si voleu visitar-la hi haureu d’entrar. Creuant la Platja de La Móra trobarem uns penya-segats agrestes fins arribar a la Cala Jovera, on podem contemplar una panoràmica sencera del Castell de Tamarit a la nostra esquerra. Més info, aquí.

I si l'entorn ens captiva, una possibilitat és gaudir d'un cap de setmana al Camping Tamarit que disposen d'una zona de Bungalows on s'admeten gossos. Situats a una zona Dog Friendly de les seves instal·lacions.