Diari Més

+Propostes

Refrescar-se a l'estiu amb els més petits al Toll de l'Escletxa

Una ruta amb ponts tibetans i gorgs d'aigua per la Vall del riu Brugent a El Pinatell

Toll de l'Escletxa.

Refrescar-se a l'estiu amb els més petits al Toll de l'EscletxaCedida

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

Amb la calor de l'estiu i els més petits de la casa de vacances escolars, una gran oportunitat per passar el cap de setmana i per refrescar-se és el Toll de l'Escletxa. Aquest espai d'aigua es troba a la Vall del riu Brugent a tocar del Pinetell, a la Conca de Barberà. A més de remullar-se els nens i nenes tindran l'oportunitat de passar per ponts de fusta penjant. És una ruta curta però d'aventura on els nens s'ho passaran d'allò més bé.

Aquesta ruta és de fàcil accés. També és perfecte per fer-la amb nens de com a mínim quatre anys, ja que en algunes ocasions hi ha trams que s'ha de vigilar per la seva proximitat al riu. El toll és d'aigua cristal·lina i disposa d'una platja de pedres que facilita el bany.

Per arribar-hi, s'agafa el carrer de l'Escola fins que s'arriba a l'encreuament amb el camí de la Riba, després es gira a la dreta tot sortint del poblet de Pinetell. A partir d'aquí, la ruta s'endinsa al bosc fins que en un arbre hi ha una senyalització de fusta indicant Esqueixa. El senderó enllaça amb un camí ample que porta als molins del Pinetell (Pescadors). Allí se segueix el camí ample que puja pel costat esquerre del riu Brugent fins a arribar a l'escletxa, que es pot passar sense cap problema amb els més petits. De cop apareixen unes cordes per ajudar-se a passar, i després d'una forta pujada i posterior baixada, arribem al principi del nou pont, molt a prop del toll de l'Esqueix. El fet de passar amb l'ajuda de les cordes pot resultar molt emocionat pels infants.

Un cop baix hi ha dos ponts tibetans a una alçada de més de quatre metres per on s'ha de passar d'un en un. Després de passar els ponts ja es troba el salt d'aigua de l'Escletxa, i si es vol baixar a la platja de pedres s'ha de creuar una altra vegada els dos ponts i passat el segon, s'ha de saltar les pedres.

Si recentment ha plogut molt el riu Brugent porta força aigua i el toll està ple. A més, el recorregut permet creuar diverses vegades el riu. Amb una dificultat mitjana/alta, la ruta que es proposa és d'uns 5,5 km i es recomana portar sabates de riu i protecció solar en aquests dies d'estiu. Aquesta ruta també és apta per fer-la amb gossos.