Protecció Civil farà un simulacre de risc químic activant les sirenes i les alertes al mòbil aquest dimecres a Tarragona
ACNActualitzada 18/09/2023 a les 19:53
Aquestes proves s'estan realitzant de manera periòdica des de l'explosió d'IQOXE, a Tarragona, el gener del 2020. Les sirenes de risc químic es troben en dotze municipis del Camp de Tarragona i dos de l'Ebre. Són Constantí, els Garidells, el Morell, els Pallaresos, la Canonja, la Pobla de Mafumet, Perafort, Reus, Salou, Vilallonga, Tarragona, Vila-seca, Tortosa i Flix. Tot i això, es pot donar el cas que dimecres una persona no escolti el so de les sirenes, però sí que rebi el missatge.
La directora general de Protecció Civil, Marta Cassany, ha remarcat la importància de fer aquest tipus de proves de manera «territorialitzada», ja que abans es feien a escala de tot Catalunya el mateix dia. Cassany ha apuntat que la prova servirà perquè la ciutadania es «familiaritzi» amb el so d'alerta i «comprovar el radi d'auscultació de les sirenes».
Com en els últims simulacres, després de la prova, Protecció Civil activarà una enquesta en línia perquè la ciutadania respongui un qüestionari breu i es pugui mesurar el percentatge de població que ha rebut l'alerta. Cal recordar que en cas d'accident químic real la premissa és tancar-se en l'edifici més proper i tancar portes, finestres i qualsevol ventilació a l'exterior.
Redacció i administració: Carrer Manuel de Falla, 12 Baixos. Tarragona
977 21 11 54Redacció a Reus: Carrer Llovera, 18. 1r 1a. 43201 Reus
977 32 78 43diari.mes és un mitja
auditat per OJDInteractiva
Amb la col·laboració de: