x
Cercador de l’Hemeroteca
Español
Seccions

Tarragona Reus Costa Daurada

Tarragona
24.37 º
11.124 Km/h
Explosió IQOXE
La cap de llista de la CUP per Tarragona a les eleccions del 14-F, Laia Estrada.

cap de llista de la CUP, Tarragona, Laia Estrada, Canonja

La cap de llista de la CUP per Tarragona a les eleccions del 14-F, Laia Estrada.

La CUP de Tarragona demana ser acusació popular al cas IQOXE

Els anticapitalistes lamenten que la comissió del Parlament «no ha volgut arribar prou lluny»

Actualitzada 13/01/2021 a les 15:02

La CUP ha demanat al jutjat ser acusació popular a la causa judicial que investiga l'explosió a l'empresa IQOXE. La formació anticapitalista ha requerit ser-ho a les tres peces del cas, tal com ha explicat la cap de llista de la CUP per Tarragona a les eleccions del 14-F, Laia Estrada. En un acte a la Canonja, el número 2 per Barcelona, Carles Riera, ha lamentat que la comissió d'estudi de la seguretat a la petroquímica de Tarragona que es va fer al Parlament «no ha volgut anar prou lluny» a l'hora d'analitzar la situació i ha manifestat que «les conclusions són insuficients». A més, ha defensat que en la propera legislatura els cupaires treballaran perquè la comissió continuï i vagi «a l'arrel dels problemes, estudiant les causes».

Riera ha apuntat que l'explosió a IQOXE «havia de ser un punt d'inflexió en la transparència, connivència política i la feina d'inspecció de treball» a les empreses del polígon petroquímic de Tarragona però que un any després «no ha canviat res». «La Generalitat mira a una altra banda per no enfrontar-se als lobbies; les prioritats de JxCat i ERC no són la salut, el medi ambient i els treballadors, sinó els interessos de la indústria petroquímica», ha etzibat. Amb tot, ha apuntat que «cal un pla de desenvolupament industrial del país» però que sigui compatible «amb la sostenibilitat ambiental, la salut de la població i amb les condicions de vida dels treballadors». Per això, ha apostat per la «transformació» del polígon petroquímic de Tarragona.

Paral·lelament, ha sol·licitat el desplegament del Plaseqta al Camp de Tarragona. «Són inadmissibles les declaracions del conseller Sàmper dient que no hi ha diners per instal·lar sensors. És una vergonya que no hi hagi diners per quelcom tan bàsic però sí que n'hi hagi per regalar-li 120 MEUR a la Caixa perquè tiri endavant el projecte de Hard Rock», ha afirmat el candidat cupaire, que ha titllat de «patètica» la posició del titular d'Interior.

En aquest sentit, Estrada ha fet una crida a la població del Camp de Tarragona a participar en les concentracions que hi ha previstes aquest dijous per demanar més seguretat al complex petroquímic, coincidint amb el primer aniversari del sinistre a IQOXE. També ha instat l'Ajuntament de Tarragona a fer enguany l'estudi independent sobre la qualitat de l'aire. Aquest és un dels acords als quals han arribat els cupaires amb el govern municipal per donar suport als pressupostos. Un pacte que per Estrada no implicarà l'entrada de la CUP a l'executiu. «Ens han de veure com unes aliades per materialitzar el canvi promès sense necessitat de formar part del govern», ha remarcat.
Temes relacionats
Comenta el contingut : La CUP de Tarragona demana ser acusació popular al cas IQOXE
Diari MesDiari Mes és una marca registrada de Tamediaxa, S.A.

Redacció i administració: Carrer Manuel de Falla, 12 Baixos. Tarragona

977 21 11 54

Redacció a Reus: Carrer Llovera, 18. 1r 1a. 43201 Reus

977 32 78 43

diari.mes és un mitja
auditat per OJDInteractiva
Diari Mes

Amb la col·laboració de:
Diari Mes