Cercador de l’Hemeroteca
Español
Seccions

Tarragona Reus Costa Daurada

Tarragona
11.21 º
3.708 Km/h
Societat

Agricultors demanen mesures per combatre la fauna salvatge i alerten que en dos anys hi haurà «més senglars que pagesos»

Asaja denuncia que als camps de fruiters afectats pels animals, els arbres tarden el doble d'anys per començar a produir

Actualitzada 04/02/2023 a les 19:16

L'augment d'animals salvatges en els darrers anys s'ha convertit en un veritable problema per als agricultors i ramaders, que cada vegada veuen amb més freqüència com la fauna fa malbé els seus cultius. Davant d'això, el sector fa temps que demana al Govern mesures eficients per combatre aquestes plagues, com ara utilitzar biocides per reduir la població de conills o un pla per esterilitzar les femelles de senglars. Del contrari, «d'aquí a dos anys hi haurà més senglars que pagesos», avisa l'agricultor i president d'Asaja Lleida, Pere Roqué, que afegeix que a l'horta de Lleida hi ha senglars que es mengen les arrels de fruiters joves i això fa que els arbres triguin el doble de temps per començar a produir.

«N'estem tips», afirma Pere Roqué, que lamenta la manca, per part del Govern, d'un pla eficaç per reduir els exemplars de seglars, cabirols i conills, i critica també que les administracions «es passin la pilota» sense posar solució a aquesta problemàtica que provoca la pèrdua de producció d'aliments i una despesa econòmica extra per als pagesos.

Les solucions que proposa Asaja Lleida, a banda de la caça, són utilitzar biocides en el cas de les plagues de conills i un pla d'esterilització de les femelles de porcs senglars per evitar la reproducció de l'espècie. Si això no s'atura i es deixa que els senglars es reprodueixin al ritme d'unes set cries per animal, Roqué afirma que «d'aquí a dos anys hi haurà més senglars que pagesos».

I és que des del sindicat agrari denuncien que les pèrdues econòmiques que la fauna salvatge provoca a les explotacions agràries són deu vegades superiors al que costaria un pla per esterilitzar les femelles de senglars o un pla per aplicar biocides. «Si traiem ajudes perquè la gent faci aliments i per contra estem produint per alimentar fauna salvatge en comptes de persones, algú aquí hi ha de posar remei», afegeix Roqué.

Temes relacionats
Comenta el contingut : Agricultors demanen mesures per combatre la fauna salvatge i alerten que en dos anys hi haurà «més senglars que pagesos»
Diari MesDiari Mes és una marca registrada de Tamediaxa, S.A.

Redacció i administració: Carrer Manuel de Falla, 12 Baixos. Tarragona

977 21 11 54

Redacció a Reus: Carrer Llovera, 18. 1r 1a. 43201 Reus

977 32 78 43

diari.mes és un mitja
auditat per OJDInteractiva
Diari Mes

Amb la col·laboració de:
Diari Mes