La Núria Padrós, envoltada de gallines ponedores.
ACNLa caravana de gallines de la granja La Bana, al Pallars Sobirà, on dormen i ponen.
ACNActualitzada 27/06/2022 a les 08:47
Ara, les gallines estan en un patí de 400 metres quadrats, però cada mes la Núria canvia la caravana de pati, dins la finca de 2,5 hectàrees, i així regeneren el terreny.
Són les nou de la nit a La Bana i a la caravana s'encén una llum i les gallines ja detecten que és l'hora d'anar a dormir. I una a una, van entrant al vehicle, es van posant a les barres i fins a l'endemà que tornen a sortir al camp.
Padrós ha comentat que les gallines s'han adaptat molt bé a la caravana i pràcticament totes ja ponen. Els ous de La Bana es poden trobar a establiments comercials i de restauració de la comarca i la Núria té la voluntat de ben aviat poder organitzar visites i que la gent pugui adquirir els ous a la mateixa granja.
La prova de la caravana de gallines l'han fet amb una, però vist els bons resultats n'incorporarà tres més. Aquest fet vol dir que triplicarà també el nombre de gallines, passant d'un centenar a unes quatre-centes.
Les gallines estan a l'aire lliure dins un tancat electrificat per evitar danys de la fauna salvatge. Junt amb les gallines hi viuen dos gossos de protecció que eviten la presència de qualsevol altre animal.
La caravana de gallines és molt més que un galliner donat que revoluciona la manera de recollir els ous. Es tracta d'un galliner gran, portàtil, mòbil, fàcil de netejar i que permet fertilitzar fàcilment el terreny.
La Chicken Caravan va guanyar el premi a la invenció de l'any a Austràlia, d'on és la firma que comercialitza aquestes caravanes.
Redacció i administració: Carrer Manuel de Falla, 12 Baixos. Tarragona
977 21 11 54Redacció a Reus: Carrer Llovera, 18. 1r 1a. 43201 Reus
977 32 78 43diari.mes és un mitja
auditat per OJDInteractiva
Amb la col·laboració de: