x
Cercador de l’Hemeroteca
Español
Seccions

Tarragona Reus Costa Daurada

Tarragona
27.51 º
14.832 Km/h
Salut
Imatge de les responsables del Servei de Reumatología de l'hospital Universitario Vall d'Hebron

El Vall d'Hebron aconsegueix un tractament efectiu per a la fibromiàlgia

Imatge de les responsables del Servei de Reumatología de l'hospital Universitario Vall d'Hebron

Vall d'Hebron

El Vall d'Hebron aconsegueix un tractament efectiu per a la fibromiàlgia

El mètode combina teràpia psicològica amb exercici, 'mindfulness' i educació en neurociència del dolor

Actualitzada 02/04/2021 a les 18:21

L'Hospital Vall d'Hebron de Barcelona ha demostrat l'efectivitat d'una teràpia addicional no farmacològica per a tractar la fibromiàlgia, que consisteix a complementar els medicaments ja pautats amb l'exercici, la teràpia cognitiva conductual i la meditació.

La fibromiàlgia és una malaltia caracteritzada pel dolor crònic, sobretot en els músculs i articulacions, i afecta a al voltant del 2% de la població, majoritàriament dones, la qual cosa suposa una càrrega important per al sistema sanitari de molts països.

És una malaltia que respon molt poc al tractament farmacològic, per la qual cosa un grup d'investigadors del Servei de Reumatologia de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron ha pogut demostrar l'efectivitat d'un tractament addicional multicomponent, sense medicació, per als pacients amb fibromiàlgia.

Aquest consisteix en quatre eixos: educació en neurociència del dolor -comprendre els mecanismes neurobiològics pot disminuir la percepció del dolor-, la teràpia cognitiva conductual -per a canviar la forma amb què es pensen o senten les coses-, l'exercici i el 'mindfulness' o meditació.

Els resultats, que han estat publicats en el Journal of Clinical Medicine, han posat de manifest que, en general, aquest enfocament multicomponent, sumat al tractament habitual (medicació i mínimes pautes d'educació i exercici), és significativament més efectiu que únicament el tractament habitual per a aquesta mena de persones, informa el Vall d'Hebron en un comunicat.

Els investigadors han demostrat que amb aquestes quatre components no farmacològics «els pacients milloren en dolor, fatiga, impacte de la malaltia, ansietat, depressió i quinesofobia -por de realitzar moviments que provoquin dolor-», ha explicat la doctora Mayte Serrat, de la Unitat d'Experiència en Síndromes de Sensibilització Central del Servei de Reumatologia i investigadora principal de l'estudi.

Serrat ha detallat que les tècniques que han dut a terme fora de l'hospital, en un entorn de naturalesa, ajuden els pacients a desviar l'atenció dels pensaments tan forts que tenen sobre el seu dolor.
Comentaris
  • #41 Victoria Arques
    (20/04/21 16:41)

    Hola hace 18 años que tuve cancer de mama , debido a los tratamientos de quimio i yo que hacia años que tenia problemas musculares i articulares que siempre estoy con dolores i me diagnoticaron fibromialgia 
    Les agradeceria poder tener una solución 
    Gracias!!

    Denunciar comentari Respondre
  • #40 Laura Anna Esteva Piñol
    (11/04/21 21:03)

    Hola me interesaría más información, tengo fibromialgia, SFC, poli artrosis.

    Denunciar comentari Respondre
  • #39 Yolanda lopez
    (10/04/21 12:44)

    Escribe aquí tu comentario (máx. 1000 caracteres)

    Denunciar comentari Respondre
  • #38 Teresa Pacheco
    (10/04/21 09:20)

    Estoy diagnosticada desde el 2007, pero he sufrido dolor desde que tengo memoria. En mi caso ninguno de los fármacos que me han pautado han surtido efecto, era como si me comiera un caramelo, hablo de opiáceos y de derivados de la morfina. ¿Cómo podría acceder a ese tratamiento?

    Denunciar comentari Respondre
  • #37 Mari Ángeles Viudez ortuy
    (08/04/21 22:18)

    Tengo fibromialgia desde hace unos 20 años y estoy en un punto que cada vez estoy más limitada y con mucho dolor agradecería me informaran

    Denunciar comentari Respondre
  • #36 sumi
    (08/04/21 15:06)

    hola, tengo 46 años me han diagnosticado fibromialgia de 2 por ciento grados hace dos años, y he cogido mucho peso porque no puedo moverme tanto o hacer ejercicio, la verdad se pasa muy mal, y menos mal que tengo un trabajo sentada pero me cuesta mucho levantarme de la cama por la mañana. me gustaría recibir mas información y saber que puedo hacer para poder participar en este tratamiento.

    Denunciar comentari Respondre
  • #35 Tere torregrosa
    (06/04/21 18:52)

    Por favor llevo muchos años asi como todos los comentarios tengo 46 años ,tengo que trabajar y me es impodible,necesito que me ayuden esto no se puede soportar por favor diganme que debo hacer

    Denunciar comentari Respondre
  • #34 Lidia Moya Jiménez
    (06/04/21 11:07)

    Buenos días, me diagnosticaron fibromialgia y SFC en el 2010. Ambas son severas. Llevo tres años en cama porqué ya no puedo apenas caminar. Me han diagnosticado también artrosis degenerativa. Qué y cómo puedo acceder a vuestro tratamiento? Tengo la invalidez permanente absoluta.

    Denunciar comentari Respondre
  • #33 Rafa mancheño Fernández
    (04/04/21 22:11)

    Yo llevo tres años y lo único que me dan son opacios nadie sabe lo que se sufre teniendo fibromialgia y fatiga crónica y nadie me ayuda si ellos tienen una terapia que a mi me vuelva hacer la persona que era que se pongan en contacto con migo ya es insoportable hay días que preferiría no despertar imagino las personas que dicen que lleban tantos años no lo soporto