Cercador de l’Hemeroteca
Español
Seccions

Tarragona Reus Costa Daurada

Tarragona
22.09 º
5.544 Km/h
Política
La ministra d'Exteriors del Regne Unit, Liz Truss, a l'arribada a una reunió amb els seus homòlegs europeus.

Liz Truss dimiteix com a primera ministra del Regne Unit

La ministra d'Exteriors del Regne Unit, Liz Truss, a l'arribada a una reunió amb els seus homòlegs europeus.

Consell de la Unió Europea

Liz Truss dimiteix com a primera ministra del Regne Unit

Deixa el càrrec sis setmanes després de ser nomenada

Actualitzada 20/10/2022 a les 15:57

La primera ministra del Regne Unit, Liz Truss, ha dimitit aquest dijous, només sis setmanes després de ser nomenada. Així ho ha anunciat ella mateixa davant de Downing Street, en una decisió que arriba després de perdre el suport d'una part important dels diputats 'tories'. Truss no ha pogut capejar la crisis generada per l'anul·lació del seu projecte polític i financer, que va sembrar el caos als mercats financers. Continuarà en el càrrec fins que es pugui nomenar el seu substitut, que podria arribar en menys d'una setmana.
 

La dirigent conservadora ha explicat en una compareixença aquest migdia que va arribar al càrrec en un moment de gran inestabilitat econòmica i internacional. «Reconeixo que, donada la situació, no puc fer realitat el mandat pel qual em va escollir el Partit Conservador», ha declarat.

La decisió arriba després que Truss s'hagi reunit aquest matí amb Graham Brady, líder del Comitè 1922, que integra els diputats 'tories' sense càrrec a l'executiu. Es tracta de l'òrgan responsable de presentar una moció de censura contra el líder del partit si es compta amb almenys un 15% dels diputats.

Temes relacionats
Comenta el contingut : Liz Truss dimiteix com a primera ministra del Regne Unit
Diari MesDiari Mes és una marca registrada de Tamediaxa, S.A.

Redacció i administració: Carrer Manuel de Falla, 12 Baixos. Tarragona

977 21 11 54

Redacció a Reus: Carrer Llovera, 18. 1r 1a. 43201 Reus

977 32 78 43

diari.mes és un mitja
auditat per OJDInteractiva
Diari Mes

Amb la col·laboració de:
Diari Mes