Cercador de l’Hemeroteca
Español
Seccions

Tarragona Reus Costa Daurada

Tarragona
24.68 º
11.124 Km/h
Salut
Aquesta associació resultava molt més sòlida en el cas dels homes.

El símptoma en la mitjana edat que alerta del risc de patir demència

Aquesta associació resultava molt més sòlida en el cas dels homes.

Pixabay

Un estudi relaciona prendre múltiples medicacions amb un major risc de patir demència

Es tracta de la primera recerca a gran escala sobre aquesta qüestió

Actualitzada 16/10/2022 a les 18:53

Les persones amb demència tenen moltes probabilitats d'haver pres més de tres medicacions per a altres problemes de salut en els cinc anys previs al diagnòstic.

Es tracta del primer treball que explora en profunditat la relació entre la polifarmàcia (que suposa que a un pacient se li prescrigui més d'una medicació en un moment determinat) i el diagnòstic de demència.

Tal com publiquen aquests autors en el mitjà científic Age & Disease, per a arribar a aquesta conclusió han analitzat els historials de més de 33.000 pacients de demència a Gal·les entre 1990 i 2015.

Amb ajuda de tècniques d'intel·ligència artificial, van identificar patrons potencialment nocius en l'ús de medicaments i de quina manera aquests patrons evolucionen en els anys previs al diagnòstic de demència.

D'aquesta manera, van comprovar que en els 20 anys previs al diagnòstic, la proporció de pacients prenent tres o més medicacions es va elevar des d'un 5,5% al 82,16% en els cinc anys previs.

Entre aquells més pròxims a rebre el diagnòstic, dos terços estaven prenent múltiples medicacions per a una combinació d'infeccions respiratòries i urinàries, artropaties i reumatisme i malalties cardiovasculars. Un altre 22% prenia medicines per a infeccions, artropaties i reumatisme, malaltia cardiometabòlica i depressió.

Els investigadors subratllen que «tenint en compte l'augment de casos de demència a nivell internacional, la necessitat d'entendre com els patrons de polifarmacia evolucionen abans i després d'un diagnòstic de demència són importants per a dissenyar un programa de tractament segur per a cada pacient. El nostre objectiu, amb aquest estudi, és ajudar els metges a trobar maneres de prescriure múltiples medicacions per a la demència amb seguretat i sense reduir la seva efectivitat».

Prèviament, ja s'havia establert que quan es prenen múltiples tipus de medicació els beneficis de cada fàrmac poden veure's reduïts al mateix temps que s'incrementa el risc de mal per les interaccions dels fàrmacs i pels seus efectes secundaris.
Temes relacionats
Comenta el contingut : Un estudi relaciona prendre múltiples medicacions amb un major risc de patir demència
Diari MesDiari Mes és una marca registrada de Tamediaxa, S.A.

Redacció i administració: Carrer Manuel de Falla, 12 Baixos. Tarragona

977 21 11 54

Redacció a Reus: Carrer Llovera, 18. 1r 1a. 43201 Reus

977 32 78 43

diari.mes és un mitja
auditat per OJDInteractiva
Diari Mes

Amb la col·laboració de:
Diari Mes