La cap de Medicina Preventiva i Epidemiologia de Vall d'Hebron ha valorat positivament que es puguin preparar protocols per a escenaris futurs en que la covid no provoqui els «estralls» que causa actualment. Tot i això, ha insistit que és «massa aviat» per pensar que aquesta situació arribarà aviat, especialment en plena sisena onada, amb els casos «desbocats».
Ha lamentat que el que es fa amb segons quins missatges és «confondre» a la població i donar la sensació que la pandèmia s'ha acabat, quan no és així.
Pel que fa l'atenció als hospitals, ha reconegut que no s'ha arribat a un pic de saturació però ha afegit que els ingressats continuen pujant i que la previsió és que ho facin més del que es pensava en un principi. Ha recordat també que fa setmanes que s'estan desprogramant intervencions per l'ocupació a les UCI.
Com el Departament de Salut i altres experts, Campins ha assegurat que sí que sembla que el creixement de casos s'ha alentit una mica però ha apuntat que es desconeix encara quan s'arribarà al pic i començarà el descens.
Per últim, ha recordat que des del comitè d'experts no es va proposar el toc de queda i per això ha afirmat que no creu que deixar d'aplicar-lo a partir del 21 de gener produeixi massa canvis en la gestió de la sisena onada.