Diari Més

'Nomadland' fa història als Óscar de la pandèmia

Anthony Hopkins es va emportar el de millor actor per 'El padre'

El equipo de 'Nomadland', con Chloé Zhao y Frances McDormand a la cabeza, tras ganar en los Óscar.

'Nomadland' fa història als Óscar de la pandèmiaEfe

detail.info.publicated

Creat:

Actualitzat:

'Nomadland'va confirmar la seva aura de favorita i va triomfar als Óscar de la pandèmia, on aquesta poètica reflexió sobre la crisi del capitalisme es va emportar el premi de millor pel·lícula i amb la qual van fer història la seva directora, la xinesaChloéZhao, i la sevaprotagonista,FrancesMcDormand.

Zhaoes va convertir en la segona dona en 93 edicions dels Óscar a guanyar el guardó a la millor direcció, una fita que abans només havia aconseguitKathrynBigelowamb 'En tierra hostil'(2008).

Per part seva,McDormandes va anotar la seva tercera estatueta com a millor actriu després de 'Fargo'(1996) i 'Tres anuncios en las afueras' (2017), cosa que abans només havien aconseguit llegendes comMerylStreep, Ingrid Bergman (tres Óscar cadascuna) iKatharineHepburn(quatre premis en total).

'Nomadland'havia passat com un cicló per aquesta estranya temporada de premis de Hollywood que la pandèmia va posar potes enlaire. I en la seva gran nit, no va fallar.

«Sempre he trobat bondat en la gent que he conegut, en cada lloc al qual he anat al món», va assegurarZhao. «Així que això és per a tothomquiha tingut la fe i el coratge d'aferrar-se a la bondat en si mateix i en els altres», va afegir.

Amb el seu reconeixement a millor direcció,Zhaova estendre una magnífica ratxa internacional d'aquests Óscar que en els últims deu anys només ha tingut un guanyador estatunidenc:DamienChazelleper 'La LaLand'(2016).

Per part seva,McDormandno sols va triomfar com a millor actriu, que era un dels guardons més incerts de la nit, sinó que també es va emportar la distinció de millor pel·lícula de 'Nomadland'com a productora de la cinta.

Després d'aconseguir el guardó més cotitzat dels Óscar,McDormandva fer una gran defensa de la màgia del cinema i va demanar al públic que vegin 'Nomadland'i la resta de nominades «a la pantalla més gran possible».

Anthony Hopkins es va emportar el de millor actor per 'El padre'. 'La madre del blues', 'El padre', 'SoundofMetall', 'Soul', 'Mank'i 'Judes yel mesías negro', es van emportar dues estatuetes cadascuna.

Llista completa dels guardons

  • MILLOR PEL·LÍCULA: 'Nomadland'.
  • MILLOR DIRECTOR:ChloéZhao('Nomadland').
  • MILLOR ACTOR:Anthony Hopkins ('El padre').
  • MILLOR ACTRIU:FrancesMcDormand('Nomadland').
  • MILLOR ACTOR DE REPARTIMENT:DanielKaluuya('Judas yel mesías negro').
  • MILLOR ACTRIU DE REPARTIMENT:Yuh-jungYoun('Minari').
  • MILLOR FILMD'ANIMACIÓ:'Soul'.
  • MILLOR GUIÓ ADAPTAT:ChristopherHamptoniFlorianZeller, per 'El padre'.
  • MILLOR GUIÓ ORIGINAL:EmeraldFennell, per 'Una joven prometedora'.
  • MILLOR PEL·LÍCULA INTERNACIONAL:'Otra ronda' (Dinamarca).
  • MILLOR CANÇÓ ORIGINAL:'FightforYou'('Judas yel mesías negro'). Música d'H.E.R. iDernstEmileII. Lletra d'H.E.R. iTiaraThomas.
  • MILLOR BANDA SONORA ORIGINAL:'Soul' (TrentReznor,AtticusRossi Jon Batiste).
  • MILLOR SO:'SoundofMetall' (NicolasBecker, JaimeBaksht, MichelleCouttolenc, Carlos Cortés iPhillipBladh).
  • MILLOR VESTUARI:AnnRoth, per 'La madre del blues'.
  • MILLOR CURTMETRATGE D'ANIMACIÓ:'IfAnythingHappensILoveYou'.
  • MILLOR CURTMETRATGE D'ACCIÓ:'Dos completos desconocidos'.
  • MILLOR FOTOGRAFIA:ErikMesserschmidt, per 'Mank'.
  • MILLOR LLARGMETRATGE DOCUMENTAL:'Loque el pulpo me enseñó', dePippaEhrlichi James Reed.
  • MILLOR CURTMETRATGE DOCUMENTAL:'Colette'.
  • MILLOR MUNTATGE:MikkelE. G.Nielsen, per 'SoundofMetall'.
  • MILLOR MAQUILLATGE I PERRUQUERIA:SergioLopez-Rivera,MiaNealiJamikaWilson, per 'La madre del blues'.
  • MILLOR PRODUCCIÓ ARTÍSTICA:'Mank'(DonaldGrahamBurti JanPascale).
  • MILLORS EFECTES ESPECIALS:Andrew Jackson, David Lee, AndrewLockleyi ScottFisher, per 'Tenet'.

Gala

Les expectatives que els Óscar havien creat durant setmanes sobre la fórmula amb la queesquivarien la pandèmia no es van reflectir en una gala amb poc ritme, que va mantenir el seu format habitual en miniatura i en la qual van destacar gransprotestes racials.

Els productors havien promès una cerimònia que seria com una pel·lícula en directe, però l'únic moment cinematogràfic en lesseves gairebé quatre hores d'emissió va ser el llarg pla seqüència de Regina King entrant enUnionStation, l'estació central de Los Angeles, que va servir com a seu alternativa.

El canvi d'escenari i el seu reduït aforament de 170 convidats, en lloc dels més de 3.000 que acollia cada any elDolbyTheatrede Hollywood, van ser les úniques pistes que van indicar que eren els Óscar del coronavirus.

Tota la resta es va mantenir com una gala habitual: A penes es van veure mascaretes, va haver-hi moltes abraçades i els aplaudiments van sonar mentre els guanyadors pujaven a recollir l'estatueta en lloc de somriure per unavideotrucada.

Aquest va ser el gran objectiu de StevenSoderbergh, el cineasta triat per l'Acadèmia de Hollywood per aixecar una gala tan mesurada i estructurada que va deixar molt poc espai a l'espontaneïtat.

tracking