El triangle vermell té els dies comptats. Segons ha avançat
El Periódico, la Direcció General de Trànsit té previst aprovar un reial decret sobre l'auxili a les carreteres. Aquest regularà les condicions en què s'hauran de realitzar les tasques d'auxili i com s'haurà de senyalitzar.
D'aquesta manera, es substituirà el triangle vermell per una nova llum d'emergència o dispositiu lluminós de presenyalització de perill, també anomenat senyal V16.
El motiu del canvi és el risc que comporta instal·lar i retirar el triangle, el qual s'ha de situar a 50 metres per davant i per darrere del vehicle.
Entre els anys 2015 i 2016, hi va haver, entre els operaris d'auxili a la via pública, 50 morts, 113 ferits hospitalitzats i 769 ferits no hospitalitzats.
Un cop s'aprovi el reial decret, durant el primer quadrimestre del 2021, els ciutadans tindran un termini de tres anys, fins a gener del 2024, per desfer-se del triangle i disposar de la nova senyalització.