En aquests missatges de WhatsApp, s'informa al client d'un error en un cobrament, de la necessitat de pagar una suposada factura endarrerida o se l'avisa d'una eventual incidència tècnica. A continuació, es demana a l'usuari que cliqui a l'enllaç adjunt i se li demanen dades persones i la targeta de crèdit.
L'Institut Nacional de Ciberseguretat i la Policia ja han advertit en altres ocasions de l'existència d'aquests correus suplantant la identitat de l'Endesa i, en el cas de Catalunya, els fets els investiga la Divisió d'Investigació Criminal dels Mossos d'Esquadra.
Per la seva banda, Endesa aconsella els ciutadans extremar les precaucions durant l'estat d'alarma per evitar ser objecte d'una estafa. La companyia ofereix informació al seu web i recorda que mai demana dades sensibles als clients mitjançant correu electrònic i WhatsApp.
A més, la companyia ha detectat també correus que es fan passar per l'empresa en els quals s'adverteix als clients de presumptes problemes en el pagament de factures i es convida l'usuari a descarregar una factura en un arxiu que introdueix un virus maliciós en el dispositiu.